Pagina's

maandag 21 januari 2013

Stilleven op tafel

 
Dit stilleven staat op tafel
een oud deurrooster/ijzeren deurmat ligt op tafel, gewoon omdat ik het mooi vind.
Ik heb hem ooit wit geschilderd en inmiddels is ie mooi oud geworden,
doordat de roest er hier en daar doorheen komt
Daarop een grote witte emaille kan met 3 mega grote Hortensiabollen

 
op het rooster heb ik een oud vlaaienbakblik neergelegd
met daarop wat kristallen waxinelichthouders,
 een rolletje oud papier en een potje witte Druifjes die ik heb omwikkeld met wederom oud papier.
Ik ben bij de kringloop geweest en heb daar een boek uitgekozen die een mooi lettertype had
hieruit scheur ik dan een bladzijde
en deze gebruik ik af en toe om iets op te leuken

 
in het vlaaienbakblik ligt een prachtige vaal roze zijden Roos,

 
wat oude sleutels,
 
 
en een mooi oud Maria beeldje


 
en om alle afspraken bij te houden heb ik dit jaar
de agenda van Jeanne d'Arc living aangeschaft.
Qua kleur staat ie mooi en is voorzien van inspirerende plaatjes voor ieder seizoen

 

 
In de vensterbank staan 2 oude lantaarns die dan weer binnen, dan weer buiten staan.
De verf is er inmiddels al goed vanaf en aan de bovenkant zijn ze al aardig verroest.
een ander zou ze misschien verven maar ik vindt ze juist alleen maar mooier zo.
 Ik heb ze gevuld met wat plaatmos,
een gipsen ornamentje, ook weer een zijde Roos,
potje witte druifjes en een waxinelichtje
 

 
weer gezellig toch?!

Fijne week iederen

lieve groetjes,
Tamar

21 opmerkingen:

  1. Sfeertje hoor, die bakblikken zijn decoratief!

    Gezellige week, groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er gezellig uit Tamar! En wat betreft die lantaarns....er zijn ook mensen die ze al weg zouden gooien. Ik niet hoor, ik heb twee verroeste lantaarns in de tuin staan en mijn zusje zei laatst, nou die kunnen ook wel weg....Het is maar wat je leuk vindt, ha, ha.

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartstikke gezellig! Houd ik van...
    Fijne week
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijke hoekjes en je lantaarns echt een plaatje!!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. HET ZIET ER ECHT WEER TOP UIT HOOR

    HEEL MOOI SFEERTJE

    GR CINDY

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Tamar,

    Prachtig, dat stilleven op je tafel en wat een leuk idee, van dat "roestige"rooster, op tafel,

    Groetjes,

    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er weer top uit!!!
    Gezellig hoor...

    liefs Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kei gezellig, Tarmar! Mooi Maria beeld en je lantaarns heb je leuk 'gevuld'!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er gezellig uit.
    En je lantaarns zijn prachtig verweerd.
    Zo zijn ze het mooist!
    Groetjes, Geartsje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tamar je bent weer lekker bezig geweest.
    Mooi dat oude papier om het potje.
    En ik vind de lantaarns ook mooi als ze een beetje(of veel) verroest zijn.
    Mooie plaatjes zijn het weer.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie mistige foto,s. dromerig.
    Groetjes elly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk dat rooster. Wat een goed idee. Je stilleven ziet er schitterend uit.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee, en ik wist niet eens dat er witte druifjes bestonden. Daar ga ik ook snel eens naar zoeken.
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha Tamar, waar haal je de inspiratie vandaan?!
    Helemaal leuk, en gezellig.
    Toppie!!!

    gr Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey Tamar, ziet er gezellig uit. Vooral dat rooster vind ik mooi. Dingen mooi maken met boekbladzijden doe ik ook altijd. Alles word dan mooi. Op pinterest zie je hele muren ermee bekleed is ook heel leuk

    fijne week

    liefs Xanne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Weer een gezellige boel bij je , erg mooi weer hoor. Het rooster is echt gaaf daar kan je mooi mee decoreren. De lantaarns vind ik ook erg mooi, leuk met witte druifjes. Gezellig weer.

    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is zeker gezellig Tamar!Lekkere wazige romantische foto's trouwens.Ook mijn sfeertje!
    Groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja Tamar, dat staat er weer gezellig bij.
    Je hebt jezelf trouwens verwend met een hele mooie agenda! Het is dat bij ons thuis een ouderwetse kalender in de keuken het beste werkt om de afspraken bij te houden, maar soms is de verleiding erg groot om er eentje aan te schaffen; al was het maar voor 'de mooi en de heb'

    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk hoor je stilleven op tafel! En de lantaarns vind ik ook erg leuk!
    Fijn weekend wenst je,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie
Hartelijke groet, Tamar