Pagina's

maandag 28 januari 2013

Winkelkast als roomdivider

 
 
 
Afgelopen week had ik het "op mijn heupen"
ze noemen het ook wel de "voorjaarskriebels"
en wilde ik de winkelkast verplaatsen.
Dat is natuurlijk niet zomaar gedaan want dat ding weegt loeizwaar!
Dus eerst de boel maar eens leeghalen, schoonmaken en manlief alvast voorbereiden
op wat hem te wachten staat als ie thuiskomt.
 
 
 
 
 
 
 
Eigenlijk was het de bedoeling de kast gewoon iets op te schuiven.
maar eenmaal bezig samen, opperde ik dat het misschien wel leuk was op de kast
overdwars neer te zetten zodat er 2 aparte woongedeeltes ontstaan.
Waarop hij antwoorde: dan proberen we het toch even!
Hu, oke

 
Het idee is misschien een beetje vreemd maar het resultaat is TOP
zo gezellig zoals het nu is, echt 2 aparte kamers waardoor het eigenlijk veel gezelliger wordt.
De deurtjes hebben we eruit gehaald zodat het wat meer open is en dus ook meteen handiger.
 
 
De achterkant van de kast was al wit en de planken geven
een Scandinavische sfeer.
Het sidetabletje van opa en oma is naar deze hoek verplaatst en
ik heb een lampje neergezet met een rokje die ik vorige maand kocht.
 
Op de achterwand van de kast heb ik
2 lijstjes met orginele nostalgische foto's opgehangen 
 
 


en een krans gemaakt van hopranken met oude kinderschaatjes
 



 
De paspop is van boven weer naar beneden gehaald
en op de plek gezet waar eerst het sidetabletje stond

 
in de vensterbank ook weer lampjes met rokjes eromheen
die kocht ik vorig jaar op een markt, ze waren alleen veels te klein en verdwenen in de kast.
Mijn vriendin had ze ook meegenomen en die kwam op het idee,
het elastiek door te knippen en er een lintje door te rijgen
nu zijn ze helemaal super

 
Ik had deze week al wat foto's op FB gezet
en het grappige is dat er al lezers/vrienden zijn die het idee hebben overgenomen
hoe leuk is dat!
 
Gezellige week weer
Lieve groetjes, Tamar
 
 


36 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee zeg! Terwijl ik aan het lezen was vroeg ik me al af hoe de achterkant er dan wel uit zou zien. Maar die is ook mooi.
    Geniet ervan!

    groetjes Wilianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Tamar....wat geweldig om die kast zo te zetten...ziet er super uit en zo sfeervol gedecoreerd.....ik vind het altijd genieten om bij jou binnen te kijken.....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Tamar,

    Wat een geweldig idee. Het staat echt mooi!!!.
    Heerlijke foto's ,om bij weg te dromen, ja zelfs, van de leeg gehaalde kast.
    Onze kamer is daar een beetje te klein voor,maar het is prachtig om te zien.
    Lieve groetjes,

    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sarina, bij ons is het ook klein nl nog geen 4 mtr breed en z'on 8 mtr lang de en de kast is bijna 3 mtr breed en het geeft juist meer ruimte, gek he
      Groetjes Tamar

      Verwijderen
  4. Tsjoh Tamar, dit ziet er werkelijk waar Helemaal Fantastisch uit! Waarop lukken dat soort dingen bij jou altijd zo goed? En dat dan die kast er aan de achterkant ook nog mooi uitziet! Je foto's zijn prachtig, daar kan ik me echt aan vergapen. Dus opnieuw: mijn complimenten...
    Groet,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook ik had het al gezien op FB , wat is het gaaf zeg! Vind de achterkant van de kast ook heel erg mooi, net zoals je zegt een heerlijk sfeertje met die plankjes, je hebt het ook heel mooi gedecoreerd!
    Wij hebben ook de deurtjes uit de kast in de keuken genomen, vind het nog steeds veel leuker al vraagt het toch wat meer onderhoud, maar terughangen kan altijd nog!
    Geniet van je "nieuwe" woonkamer,liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hai,
    ik zag het ook al op FB...en vond het erg gaaf!!!
    leuk om nu nog meer foto's te zien!!!
    ik zag dat de kat bij jou hetzelfde doet als hier de katten...hahahaha bovenop de leuning..
    geniet van je nieuwe opzet..

    groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee zeg met die kast. Alleen vraag ik me af hoe jullie kamer er uitziet als het 1 grote ruimte is?

    Groetjes,

    Lizet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi Lizet, als je wilt zien hoe de kamer eruit ziet als het 1 grote ruimte is dan kun je vorige posten bekijken er staan er genoeg op waarbij je het kunt zien
      groetjes, Tamar

      Verwijderen
  8. Wat staat dit supermooi Tamar, een goed idee om je kast als roomdivider te gebruiken, zowel de voor- als achterkant zijn mooi.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed idee zeg!!! En wat is die krans ook mooi geworden. Super gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WAT EEN GEWELDIG GOED IDEE DIE KAST ZO ZEG

    ZIET ER WEER ERG SFEERVOL UIT ZO!!


    GR CINDY

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ontzettend leuk geworden.
    Ik zie dat je luiken in de vensterbank hebt staan.
    Zijn dat echt oude of oud gemaakt? Zo ja hoe heb je dat dan gedaan.
    Ik heb er nl nog 2 louvredeurtjes staan waar ik wat mee wil doen.

    GR Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ellen,

      De luiken die in de vensterbank staan hebben 10 buiten gehangen, totdat ze zo slecht werden dat ze er bijna afvielen. toen zijn ze naar binnen verhuisd

      Groetjes, Tamar

      Verwijderen
  12. Wat staat dat ontzettend sfeervol zo zeg!!En wat een geluk dat de achterkant van de kast ook zo mooi is.Heb zitten genieten van je foto's.
    Lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi!!! Wat is het genieten hé als je ideeën zo super uitpakken! letterlijk en figuurlijk! ihihiih wat een werk maar je hebt er echt eer van hoor
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Superrrr Tamar !! goed gedaan hoor...zag het inderdaad al op een blog ...die had het ook zo gedaan met de kast....liefs van mij...xxx...wat heb je toch een mooi huis....xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super mooi resultaat met de kast overdwars in de woonkamer.
    Wij hebben een paar jaar geleden een extra houten wand in de woonkamer geplaatst, ook om het sfeervoller en knusser te maken.

    De kast is erg leuk geworden zonder deurtjes. Prachtig.

    Groetjes, Geartsje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk zeg.
    Lekker schuiven en dan totaal iets anders.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je hebt gewoon een heel nieuw huis! Gaaf idee toch. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goh, wat leuk! Ik heb ook zo'n soort kast, maar de achterkant weet ik eigenlijk niet hoe die eruit ziet. Bij jou is het heel gezellig geworden.
    lieve groetjes,
    Bertha

    BeantwoordenVerwijderen
  19. En ik ben daar één van. Zal er binnenkort ook een post over maken. Ben er superblij mee.

    Groetjes,
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is prachtig geworden, goed idee!

    Fijne avond

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ziet dat er leuk uit zo, de kast als roomdivider! Erg mooi... Leuk idee ook voor een doorzonkamer zoals wij hebben. Nu nog een kast zoals jij hebt, hihi.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi hoor, maar wat een werk. Ook de krans met de schaatsen vind ik erg leuk.
    groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een ontzettend leuk idee, en het ziet er sfeervol uit. Kan me voorstellen dat je ervan geniet!!
    Gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ooooh...Tamar wat heb je er weer een sfeervol geheel van gemaakt!!
    Dan is het weer heerlijk, om in je (nieuwe) kamer te vertoeven.
    Geniet van je geweldige kamers.... live your dream.....
    Lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Woww dat is leuk geworden! Kan je gelijk weer meer spulletjes kwijt ;-)
    Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jeetje wat super leuk geworden.
    Kan me voorstellen dat je er blij mee bent.
    Gewoon een nieuwe kamer!
    groetjes, Milou.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Super leuk idee en wat heb je weer heerlijke sfeerfotos gemaakt. Je hebt een super gezellig huis en als ik weer een keer in de buurt ben kom ik zeker langs voor en bakkie ( en dit keer zonder gebak :-)

    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zo leuk om hier nog even meer foto's van je nieuwe indeling te zien!
    Ik blijf het een super-idee vinden! Zo sfeervol!
    Liefs Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuke indeling. Ik heb er ook al aan gedacht. Maar het mooiste van al in je foto's vind ik de oude deuren (of luiken?) tegen de muur en het hangkastje achter de paspop (in een hoekje). Heel mooi!!

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Tamar, Ik ken dat gevoel maar al te goed, want wat is het heerlijk hé om te schuiven met spullen en weer een heel nieuw woongevoel in je eigen huis te krijgen! Het moment dat alles weer schoon op zijn plek staat en je de kaarsjes aan doet, is zo fijn dat het al bijna verslavend is!
    Liefs,
    Tina
    Als je het leuk vindt, neem ook eens een kijkje op mijn blog
    www.lilabluathome.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een leuk idee en zelfs de achterkant van de kast is helemaal in stijl!

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie
Hartelijke groet, Tamar